Wdrożenie systemu B2B zintegrowanego z COMARCH OPTIMA w CONSUS
Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem wspierane wdrożonymi przez nas rozwiązaniami informatycznymi spowodowało bardzo dynamiczny rozwój firmy CONSUS. Firma przyjmowała i obsługiwała zamówienia telefonicznie. Dział zamówień firmy składał się z wielu pracowników odbierających telefony i wprowadzających zamówienia do systemu. Często jednak się zdarzało, że pracownicy nie nadążali na bieżąco wprowadzać zamówień do systemu ERP i notowali je na kartkach weryfikując podczas rozmowy jedynie stan magazynu i potwierdzając dla klienta dostępność towaru.
Działania takie powodowały dość często brak możliwości realizacji zamówień, gdyż jeszcze podczas rozmowy towar był dostępny na magazynie, ale w chwili późniejszego wprowadzenia zamówienia okazywało się, że towar był już zarezerwowany przez kogoś innego.
Taki stan rzeczy uniemożliwiał zaspokojenie potrzeb klientów i prowadził do utraty przychodów jak również obniżania poziomu obsługi.
Rozwiązaniem było zaprojektowanie i wdrożenie dedykowanego systemu B2B zintegrowanego z systemem COMARCH ERP OPTIMA.
Przeprowadzona przez nas dokładna analiza potrzeb jak również modelowanie i optymalizacja procesów biznesowych pozwoliła stworzyć diagramy przypadków użycia na podstawie których stworzono interfejs użytkownika.
Całość rozwiązania postanowiliśmy oprzeć o bezpośredni zapis do bazy transakcyjnej bez konieczności synchronizacji danych. Dzięki takiemu podejściu prezentowane dane zarówno w systemie B2B jak i systemie ERP były zawsze spójne a wydajność systemu bardzo wysoka.
Wdrożenie systemu B2B przyniosło spodziewane efekty
- Klienci mogli składać zamówienia bezpośrednio w systemie B2B bez konieczności kontaktu telefonicznego
- Prezentowane stany magazynowe były zawsze aktualne – praca na transakcyjnej bazie danych.
- Rejestracja zamówienia była odnotowywana bezpośrednio w systemie COMARCH ERP OPTIMA
- Klient w systemie B2B ma pełną informację o statusie jego zamówień (przyjęte, kompletowane, wysłane , zrealizowane)
- Klient w każdej chwili może pobrać i wydrukować fakturę z systemu B2B – (pobranie faktury było odnotowywane w systemie i tożsame z jej dostarczeniem – nie było konieczności wysyłania faktur)
- Klient mógł na bieżąco analizować swoje płatności i otrzymywać stosowne informacje w przypadku opóźnień w ich realizacji
- System blokował możliwość składania zamówień w przypadku znacznych opóźnień
System B2B stworzony był w języku PHP w modelu MVC i hostowany na przygotowanym przez nas zwirtualizowanym serwerze UNIX.
Zachęcamy do współpracy z Firmą CONSUS http://www.consus.com.pl/
Panel do logowania do systemu B2B : https://consus.com.pl/zamowienia/