Podatnik vat czynny – Sprawdź status kontrahenta w nowej wersji COMARCH ERP OPTIMA 2017.5.1

Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja COMARCH ERP OPTIMA 2017.5.1

Tu możesz pobrać demo i dokumentację najnowszej wersji programu COMARCH ERP OPTIMA

Nowa wersja systemu Comarch ERP Optima 2017.5.1 zasługuje na szczególną uwagę. Zostały wprowadzone w niej istotne zmiany dostosowane do zmian w przepisach prawnych.  Wszelkie nowości, które zostały wprowadzone w nową odsłonę OPTIMY  w dużym stopniu wzbogacają atrakcyjność systemu jak i również poprawiają jego ergonomię. Dzięki wprowadzonym zmianom, a jest ich ponad 120! praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.

ZMIANY W NOWEJ WERSJI COMARCH ERP OPTIMA 2017.5.1.:

  1. Weryfikacja statusu VAT kontrahenta.

Program umożliwia weryfikację statusu VAT kontrahenta.  Sprawdza, czy  kontrahent jest podatnikiem VAT czynnym  w serwisie Ministerstwa Finansów https://ppuslugi.mf.gov.pl/.  Sprawdzanie  kontrahenta odbywa się na podstawie numeru NIP polskiego przedsiębiorcy .  Po przeprowadzonej kontroli system informuje o statusie kontrahenta. Kontrolować status możemy na pojedynczej kartotece lub seryjnie dla zaznaczonych kontrahentów.

Weryfikacja statusu - Czynny podatnik VAT

Weryfikacja statusu – Czynny podatnik VAT w COMARCH OPTIMA na karcie klienta

Weryfikacja statusu VAT czynny - seryjnie dla zaznaczonych kartotek

Weryfikacja statusu VAT czynny – seryjnie dla zaznaczonych kartotek COMARCH OPTIMA

2. Kursy walut w dni świąteczne.

W  programie Comarch ERP Optima wprowadzono obsługę kalendarza świąt. Oznacza to,  że jeżeli dokument został wystawiony z datą przypadającą na dzień wolny,  kurs waluty zostanie pobrany z dnia poprzedzającego dzień świąteczny, podobnie jak w przypadku sobót i niedziel.

3. Rozbudowa operacji seryjnych na liście kontrahentów.

Optima 2017.5.1 została rozszerzona o zakres operacji seryjnych na liście kontrahentów umożliwiając zbiorczą modyfikację wielu parametrów kontrahenta tj.:

– zmianę statusu kontrahenta oraz prefiksu numeru NIP zawierającego kod kraju UE,
– dodano operację Zmień opiekuna, która umożliwia ustawienie bądź usunięcie przypisanego do kontrahenta opiekuna,
– umożliwiono wykonanie operacji seryjnych dla podświetlonego kontrahenta, bez konieczności jego zaznaczenia,

– operacje seryjne wykonywane są zbiorczo dla zaznaczonych kontrahentów, a w przypadku kiedy żaden kontrahent na liście nie został zaznaczony – dla podświetlonego.

4.  Zmiany dotyczące pliku JPK

Nowa wersja programu umożliwia do wysyłania plików JPK użycia podpisu cyfrowego dowolnego certyfikatu spośród certyfikatów osobistych, zainstalowanych w systemie operacyjnym.  Poza tym nowa OPTIMA  umożliwia import plików JPK pochodzących z programów innych producentów.

5. Funkcjonalność delegacji zagranicznych 

6. Ceny towarów z dokładnością do czterech miejsc po przecinku 

W wersji 2017.5.1 została wprowadzona możliwość wpisywania ceny z dokladnością do czterech miejsc po przecinku. Ułatwi to uniknięcie rozbieżności  pomiędzy wartością towarów przyjmowanych na magazyn a wartością wynikającą
z Faktury Zakupu.

7. Automatyczne rozliczanie przelewów przy imporcie 

Automatycznie rozliczanie jest możliwe zarówno podczas importu zapisów w PLN, jak i importu do rejestrów
walutowych (w tym do rejestrów obsługujących magazyn walut). W sytuacji kiedy kurs waluty na rozliczanej
płatności będzie różny od kursu na zaimportowanym zapisie bankowym, automatycznie zostanie
wygenerowana różnica kursowa.

8. Autonumeracja kodów towarów 

W nowej odsłonie OPTIMY  zostało wprowadzone udogodnienie polegające na automatycznym uzupełnianiu kodu na karcie towaru. Użytkownik ma do wyboru następujące możliwości:

  • automatyczne ustawienie kodu EAN jako kodu towaru,
  •  automatyczną numerację kart towarowych w formacie:
  • numer z zerami/ bez zer,
  • numer poprzedzony serią,
  • numer poprzedzony nazwą domyślnej grupy towarowej.

9. Seryjne zatwierdzanie dokumentów. 

Nowa wersja Optimy pozwala na seryjne zatwierdzanie poniższych dokumentów :

  • Wydanie Zewnętrzne,
  • Przyjęcie Zewnętrzne,
  • Rozchód Wewnętrzny,
  • Przyjęcie Wewnętrzne,
  • Przesunięcie Międzymagazynowe,
  • Przyjęcie Wewnętrzne Produktu,
  • Faktura Zakupu od rolnika ryczałtowego,
  • Dokument Wewnętrzny Sprzedaży,
  • Dokument Wewnętrzny Zakupu,
  • Faktura Pro Forma,
  • Rezerwacja Odbiorcy,
  • Zamówienie u dostawcy,

10. Wiele nowości, które zasługują na szczególną uwagę tj.:

  • księgowanie deklaracji do Książki Przychodów i Rozchodów ,
  • zakładanie kart towarów i kontrahentów podczas importu dokumentów z pliku XML,
  • nowa wersja OPTIMY posiada odwołanie do formularza wspólnika oraz kwot indywidualnych bezpośrednio z poziomu formularza zaliczki na PIT-28/ PIT-36/ PIT-36L oraz deklaracji rocznej PIT-28(19),
  • w Księdze Podatkowej oraz Ewidencji ryczałtowej została wprowadzona zmiana, a mianowicie  funkcjonalność zbiorczego księgowania różnic kursowych MW oraz ewidencji dodatkowej przychodów,
  • została ułatwiona edycja czasu pracy w kalendarzu,
  • automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych ze średniej z wypłat dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych oraz zmiany w wykazywaniu informacji o urlopie wychowawczym w deklaracji ZUS DRA.
  • została wprowadzona kontrola duplikacji dokumentów w Ewidencji dodatkowej

 

 

 

 

 

Rate this post