Podatnik vat czynny – Sprawdź status kontrahenta w nowej wersji COMARCH ERP OPTIMA 2017.5.1
Z przyjemnością informujemy, że jest już dostępna nowa wersja COMARCH ERP OPTIMA 2017.5.1
Tu możesz pobrać demo i dokumentację najnowszej wersji programu COMARCH ERP OPTIMA
Nowa wersja systemu Comarch ERP Optima 2017.5.1 zasługuje na szczególną uwagę. Zostały wprowadzone w niej istotne zmiany dostosowane do zmian w przepisach prawnych. Wszelkie nowości, które zostały wprowadzone w nową odsłonę OPTIMY w dużym stopniu wzbogacają atrakcyjność systemu jak i również poprawiają jego ergonomię. Dzięki wprowadzonym zmianom, a jest ich ponad 120! praca z programem stanie się jeszcze szybsza i łatwiejsza.
ZMIANY W NOWEJ WERSJI COMARCH ERP OPTIMA 2017.5.1.:
- Weryfikacja statusu VAT kontrahenta.
Program umożliwia weryfikację statusu VAT kontrahenta. Sprawdza, czy kontrahent jest podatnikiem VAT czynnym w serwisie Ministerstwa Finansów https://ppuslugi.mf.gov.pl/. Sprawdzanie kontrahenta odbywa się na podstawie numeru NIP polskiego przedsiębiorcy . Po przeprowadzonej kontroli system informuje o statusie kontrahenta. Kontrolować status możemy na pojedynczej kartotece lub seryjnie dla zaznaczonych kontrahentów.
2. Kursy walut w dni świąteczne.
W programie Comarch ERP Optima wprowadzono obsługę kalendarza świąt. Oznacza to, że jeżeli dokument został wystawiony z datą przypadającą na dzień wolny, kurs waluty zostanie pobrany z dnia poprzedzającego dzień świąteczny, podobnie jak w przypadku sobót i niedziel.
3. Rozbudowa operacji seryjnych na liście kontrahentów.
Optima 2017.5.1 została rozszerzona o zakres operacji seryjnych na liście kontrahentów umożliwiając zbiorczą modyfikację wielu parametrów kontrahenta tj.:
– zmianę statusu kontrahenta oraz prefiksu numeru NIP zawierającego kod kraju UE,
– dodano operację Zmień opiekuna, która umożliwia ustawienie bądź usunięcie przypisanego do kontrahenta opiekuna,
– umożliwiono wykonanie operacji seryjnych dla podświetlonego kontrahenta, bez konieczności jego zaznaczenia,
– operacje seryjne wykonywane są zbiorczo dla zaznaczonych kontrahentów, a w przypadku kiedy żaden kontrahent na liście nie został zaznaczony – dla podświetlonego.
4. Zmiany dotyczące pliku JPK
Nowa wersja programu umożliwia do wysyłania plików JPK użycia podpisu cyfrowego dowolnego certyfikatu spośród certyfikatów osobistych, zainstalowanych w systemie operacyjnym. Poza tym nowa OPTIMA umożliwia import plików JPK pochodzących z programów innych producentów.
5. Funkcjonalność delegacji zagranicznych
6. Ceny towarów z dokładnością do czterech miejsc po przecinku
W wersji 2017.5.1 została wprowadzona możliwość wpisywania ceny z dokladnością do czterech miejsc po przecinku. Ułatwi to uniknięcie rozbieżności pomiędzy wartością towarów przyjmowanych na magazyn a wartością wynikającą
z Faktury Zakupu.
7. Automatyczne rozliczanie przelewów przy imporcie
Automatycznie rozliczanie jest możliwe zarówno podczas importu zapisów w PLN, jak i importu do rejestrów
walutowych (w tym do rejestrów obsługujących magazyn walut). W sytuacji kiedy kurs waluty na rozliczanej
płatności będzie różny od kursu na zaimportowanym zapisie bankowym, automatycznie zostanie
wygenerowana różnica kursowa.
8. Autonumeracja kodów towarów
W nowej odsłonie OPTIMY zostało wprowadzone udogodnienie polegające na automatycznym uzupełnianiu kodu na karcie towaru. Użytkownik ma do wyboru następujące możliwości:
- automatyczne ustawienie kodu EAN jako kodu towaru,
- automatyczną numerację kart towarowych w formacie:
- numer z zerami/ bez zer,
- numer poprzedzony serią,
- numer poprzedzony nazwą domyślnej grupy towarowej.
9. Seryjne zatwierdzanie dokumentów.
Nowa wersja Optimy pozwala na seryjne zatwierdzanie poniższych dokumentów :
- Wydanie Zewnętrzne,
- Przyjęcie Zewnętrzne,
- Rozchód Wewnętrzny,
- Przyjęcie Wewnętrzne,
- Przesunięcie Międzymagazynowe,
- Przyjęcie Wewnętrzne Produktu,
- Faktura Zakupu od rolnika ryczałtowego,
- Dokument Wewnętrzny Sprzedaży,
- Dokument Wewnętrzny Zakupu,
- Faktura Pro Forma,
- Rezerwacja Odbiorcy,
- Zamówienie u dostawcy,
10. Wiele nowości, które zasługują na szczególną uwagę tj.:
- księgowanie deklaracji do Książki Przychodów i Rozchodów ,
- zakładanie kart towarów i kontrahentów podczas importu dokumentów z pliku XML,
- nowa wersja OPTIMY posiada odwołanie do formularza wspólnika oraz kwot indywidualnych bezpośrednio z poziomu formularza zaliczki na PIT-28/ PIT-36/ PIT-36L oraz deklaracji rocznej PIT-28(19),
- w Księdze Podatkowej oraz Ewidencji ryczałtowej została wprowadzona zmiana, a mianowicie funkcjonalność zbiorczego księgowania różnic kursowych MW oraz ewidencji dodatkowej przychodów,
- została ułatwiona edycja czasu pracy w kalendarzu,
- automatyczne wyliczanie podstawy składek emerytalno-rentowych ze średniej z wypłat dla pracowników przebywających na urlopach wychowawczych oraz zmiany w wykazywaniu informacji o urlopie wychowawczym w deklaracji ZUS DRA.
- została wprowadzona kontrola duplikacji dokumentów w Ewidencji dodatkowej