Państwowy Rejestr Danych Kontaktowych – Twoje dane już tam są?
Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) – tworzony właśnie zbiór danych, dzięki któremu Urząd w łatwy sposób będzie mógł informować obywatela np o statusie sprawy, wygaśnięciu ważności dokumentów.
W rejestrze będą przechowywane takie dane jak e-mail , numer telefonu. Dane zgromadzone w rejestrze będą wykorzystywane do e-usług związanych z pozostałymi rejestrami (np. Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Dokumentów Paszportowych). Lista usług mogących wykorzystywać rejestr będzie stale powiększana.
RDK jest częścią Systemu Rejestrów Państwowych (SRP) , którego powstanie jest związane z projektem Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych , realizowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministrem Spraw Wewnętrznych.
Więcej informacji:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/urzad-zadzwoni-do-obywatela