Nowa wersja COMARCH ERP OPTIMA 2018.0.1

///Nowa wersja COMARCH ERP OPTIMA 2018.0.1

Nowa wersja COMARCH ERP OPTIMA 2018.0.1

COMARCH właśnie zaprezentował najnowszą wersję systemu COMARCH ERP OPTIMA 2018.0.1

Jak zwykle nasz Partner dołożył wszelkich starań ,aby nowa odsłona oprogramowania była zgodna z przepisami.
Zostały dodane również nowe funkcjonalności, które w znaczący sposób podnoszą ergonomię pracy.

Dodano ponad 90 ulepszeń, a wśród nich związane ze zmianą w przepisach:

  • Umożliwiliono naliczenie deklaracji rocznej CIT-8(25) z załącznikami: CIT-8/O(12), CIT-D(5), CIT-ST(7), CIT-ST/A(5), CIT-BR(3) na nowych formularzach obowiązujących dla okresu obrachunkowego zaczynającego się po 31.12.2016 r.
  • Udostępniono wysyłkę deklaracji VAT-9M(6 i 7) do systemu e-Deklaracje za pomocą podpisu niekwalifikowanego.
  • Przygotowano konwersję listy KŚT2010 do KŚT2016 wraz z podmianą na kartach środków trwałych.
  • Umożliwiono odnotowanie przydzielanego przez ZUS indywidualnego rachunku składkowego i realizację przelewów do ZUS od 1.01.2018 na ten nowy rachunek, zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2017, poz. 1027).
  • Wprowadono zmiany w naliczaniu składek na FGŚP za pracowników spokrewnionych z pracodawcą oraz osoby współpracujące zgodnie z nowelizacją ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz.U. 2017, poz. 1557).

Wprowadzono również następujące nowości:

  • Dodano możliwość generowania opisu analitycznego na słownikach (grupy towarowe, towary, konta księgowe) oraz na dokumentach (Faktury zakupu i sprzedaży, rejestry VAT zakupu i sprzedaży, ewidencja dodatkowa przychodów
    i kosztów oraz dokumenty polecenia księgowania).
  • Umożliwiono dodanie dowolnej liczby działalności na formularzu kwot indywidualnych wspólnika.
  • Udostępniono funkcję weryfikacji kontrahentów unijnych w bazie VIES.
  • Wprowadzono automatyczną weryfikację statusu VAT kontrahenta na dokumentach handlowych z zapisywaniem historii wyników weryfikacji podatnika VAT do bazy danych.
  • Umożliwiono automatyczny import i eksport danych za pomocą Internetowej Wymiany Dokumentów.
  • Przygotowano nową wersję pomocy do programu dostępną pod przyciskiem F1.
  • Udostępniono bezpośrednią integrację z kurierem DPD oraz rozwinęliśmy mechanizm wysłania paczek za pomocą Sendit.
  • Wprowadzono funkcjonalność usuwania rozliczeń z poziomu listy dokumentów handlowych generujących płatność.
  • Dodano na dokumentach handlowo magazynowych, na zakładce [Kontrahent]pole z pocztą kontrahenta, które jest przenoszone na wydruki.
  • Umożliwiliono dodanie w programie logo firmy, które jest drukowane na dedykowanych wydrukach Faktury Sprzedaży.
  • Dodano możliwość seryjnego ustawienia granicy ceny (minimalnej marży i maksymalnego rabatu) oraz seryjnego ustawienia kategorii sprzedaży i zakupu dla towarów zaznaczonych na liście.
  • Na listach dokumentów handlowo magazynowych udostępniono opcję seryjnej zmiany kategorii z nagłówka dokumentu.
  • Wprowadzono funkcję przeglądania działań wykonywanych przez Serwis Operacji Automatycznych.
  • Dodano kontrolę limitu 14/60 dni w roku dla zasiłku opiekuńczego.
  • Umożliwiono wyliczanie kwoty wolnej od potrąceń z zasiłków proporcjonalnie do liczby dni zasiłkowych.

Pobierz DEMO

Dokładny opis zmian:

https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2018/index.php/kategorie/nowosci-i-zmiany-w-wersji-2018-0-1/

2017-11-13T21:52:08+00:00 Listopad 13th, 2017|Categories: Aktualności, COMARCH ERP OPTIMA|