Nowa wersja COMARCH ERP OPTIMA 2018.0.1
COMARCH właśnie zaprezentował najnowszą wersję systemu COMARCH ERP OPTIMA 2018.0.1
Jak zwykle nasz Partner dołożył wszelkich starań ,aby nowa odsłona oprogramowania była zgodna z przepisami.
Zostały dodane również nowe funkcjonalności, które w znaczący sposób podnoszą ergonomię pracy.
Dodano ponad 90 ulepszeń, a wśród nich związane ze zmianą w przepisach:
- Umożliwiliono naliczenie deklaracji rocznej CIT-8(25) z załącznikami: CIT-8/O(12), CIT-D(5), CIT-ST(7), CIT-ST/A(5), CIT-BR(3) na nowych formularzach obowiązujących dla okresu obrachunkowego zaczynającego się po 31.12.2016 r.
- Udostępniono wysyłkę deklaracji VAT-9M(6 i 7) do systemu e-Deklaracje za pomocą podpisu niekwalifikowanego.
- Przygotowano konwersję listy KŚT2010 do KŚT2016 wraz z podmianą na kartach środków trwałych.
- Umożliwiono odnotowanie przydzielanego przez ZUS indywidualnego rachunku składkowego i realizację przelewów do ZUS od 1.01.2018 na ten nowy rachunek, zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2017, poz. 1027).
- Wprowadono zmiany w naliczaniu składek na FGŚP za pracowników spokrewnionych z pracodawcą oraz osoby współpracujące zgodnie z nowelizacją ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz.U. 2017, poz. 1557).
Wprowadzono również następujące nowości:
- Dodano możliwość generowania opisu analitycznego na słownikach (grupy towarowe, towary, konta księgowe) oraz na dokumentach (Faktury zakupu i sprzedaży, rejestry VAT zakupu i sprzedaży, ewidencja dodatkowa przychodów
i kosztów oraz dokumenty polecenia księgowania). - Umożliwiono dodanie dowolnej liczby działalności na formularzu kwot indywidualnych wspólnika.
- Udostępniono funkcję weryfikacji kontrahentów unijnych w bazie VIES.
- Wprowadzono automatyczną weryfikację statusu VAT kontrahenta na dokumentach handlowych z zapisywaniem historii wyników weryfikacji podatnika VAT do bazy danych.
- Umożliwiono automatyczny import i eksport danych za pomocą Internetowej Wymiany Dokumentów.
- Przygotowano nową wersję pomocy do programu dostępną pod przyciskiem F1.
- Udostępniono bezpośrednią integrację z kurierem DPD oraz rozwinęliśmy mechanizm wysłania paczek za pomocą Sendit.
- Wprowadzono funkcjonalność usuwania rozliczeń z poziomu listy dokumentów handlowych generujących płatność.
- Dodano na dokumentach handlowo magazynowych, na zakładce [Kontrahent]pole z pocztą kontrahenta, które jest przenoszone na wydruki.
- Umożliwiliono dodanie w programie logo firmy, które jest drukowane na dedykowanych wydrukach Faktury Sprzedaży.
- Dodano możliwość seryjnego ustawienia granicy ceny (minimalnej marży i maksymalnego rabatu) oraz seryjnego ustawienia kategorii sprzedaży i zakupu dla towarów zaznaczonych na liście.
- Na listach dokumentów handlowo magazynowych udostępniono opcję seryjnej zmiany kategorii z nagłówka dokumentu.
- Wprowadzono funkcję przeglądania działań wykonywanych przez Serwis Operacji Automatycznych.
- Dodano kontrolę limitu 14/60 dni w roku dla zasiłku opiekuńczego.
- Umożliwiono wyliczanie kwoty wolnej od potrąceń z zasiłków proporcjonalnie do liczby dni zasiłkowych.
Dokładny opis zmian:
https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2018/index.php/kategorie/nowosci-i-zmiany-w-wersji-2018-0-1/