Inwentaryzacja w COMARCH OPTIMA – Analiza danych

///Inwentaryzacja w COMARCH OPTIMA – Analiza danych

Inwentaryzacja w COMARCH OPTIMA

Koniec roku w wielu firmach kojarzony jest z inwentaryzacją, która nie do końca jest lubianą czynnością przez pracowników.
Przy dużej ilości asortymentu analiza braków i nadwyżek staje się bardzo uciążliwa a o wynikach inwentaryzacji dowiadujemy się dopiero po jej zatwierdzeniu.

Często może się więc zdarzyć, że inwentaryzację musimy korygować, liczyć ponownie towary – możemy tego uniknąć!

Aby usprawnić proces inwentaryzacji i zminimalizować prawdopodobieństwo błędów warto analizować postęp inwentaryzacji podczas jej prowadzenia.

Rozwiązaniem jest zastosowanie tabel przestawnych w EXCEL połączonych bezpośrednio ze źródłem danych SQL , którym jest baza COMARCH ERP OPTIMA.

Połączenie takie daje nam możliwość analizy zgromadzonych danych w czasie rzeczywistym , dzięki temu w łatwy sposób można wytypować pominięte w liczeniu towary lub duże rozbieżności ilościowo – wartościowe.

Zobacz na poniższym filmie w jaki sposób można użyć tabel przestawnych do analizy inwentaryzacji w COMARCH ERP OPTIMA:

 

Źródłem danych do tabeli przestawnej są odpowiednio zdefiniowane widoki po stronie serwera SQL.  Zadaniem widoków SQL jest prezentacja danych pochodzących z arkuszy inwentaryzacyjnych w taki sposób, aby ich analiza w tabelach przestawnych była czytelna.

Poniżej przedstawiam jakie tabele należy wykorzystać przy budowaniu widoku zgodnego z COMARCH ERP OPTIMA

Inwentaryzacja OPTIMA widok SQL

 

Z naszego doświadczenia wiemy, że analiza postępu inwentaryzacji dzięki zastosowaniu połączenia EXCEL + SQL znacznie skraca proces inwentaryzacji , jak również minimalizuje błędy podczas liczenia.

Podobne rozwiązanie można zastosować do dowolnego systemu ERP wykorzystującego bazę MSSQL.

Jeżeli jesteś zainteresowany/a zastosowaniem takiego rozwiązania w swojej firmie chętnie Ci pomożemy.

Uzupełnij poniższy formularz podając w treści wiadomości wersję posiadanego systemu