COMARCH ERP OPTIMA aktywacja pełnej wersji
Jeżeli nie zakupiłeś jeszcze licencji możesz to zrobić w naszym sklepie->
lub pobrać pełną wersję ograniczoną czasowo do 60 dni (możesz zawsze ją aktywować nie tracąc danych!!):
Jak aktywować COMARCH OPTIMA?
Po zakupie systemu otrzymasz certyfikat z unikalnymi numerami ID, PIN i numerem seryjnym:
Na certyfikacie umieszczono unikalny numer seryjny (numer klucza) , NUMER ID i PIN.
Aby uaktywnić COMARCH OPTIMA do pełnej wersji , odnajdujemy ikonkę menadżera kluczy COMARCH (kłódka na pasku zadań):
Jeżeli nawet po rozwinięciu niewidocznych ikon nie ma ikonki kłódki , kliknij menu start i wpisz w polu wyszukiwania „monitor menadżera kluczy” i kliknij w wynik wyszukiwania:
Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonce kłódki w pasku zadań i wybieramy opcję „Pokaż konfigurację”.
W zakładce konfiguracja naciskamy przycisk (+) i wpisujemy dane z certyfikatu i swój adres email:
Po wpisaniu danych z CERTYFIKATU COMARCH zapisujemy je dyskietką.
Po zapisaniu pojawi się nam informacja, że moduły nie były jeszcze pobierane:
Aby pobrać informację o zakupionych przez nas modułach klikamy przycisk zielonego pioruna:
Po kliknięciu zostanie pobrana informacja o zakupionych przez nas modułach, którą możemy zobaczyć w zakładce Pobrane moduły.
Aktywacja COMARCH OPTIMA – ustawienie pracy jedynie na zakupionych modułach
Sama aktywacja to nie wszystko, musimy zadbać aby uruchamiać program jedynie z modułami które zakupiliśmy w innym przypadku otrzymamy informację:
„Nie udało się pobrać informacji o dostępnych modułach. Program pracuje w WERSJI STARTOWEJ.”
Lub:
„Nie udało się pobrać informacji o dostępnych modułach.
Rozpiętość dat pomiędzy dokumentami wprowadzonymi do bazy danych przekroczyła 60 dni. Program będzie pracował w trybie tylko do odczytu. Ten tryb pracy ma ograniczoną funkcjonalność i pozwala jedynie na podgląd danych i drukowanie.”
Rozwiązaniem jest zaznaczenie podczas logowania w zakładce „Moduły” tylko tych modułów , które zakupiliśmy:
Aby nie robić tego za każdym razem podczas logowania, możemy ustawić te parametry na operatorze w konfiguracji systemu:
Konfiguracja -> Program -> Użytkowe -> Operatorzy
Uwaga!!! Jeżeli wersja była już aktywowana , ale przestała działać przyczyną może być nieaktualny serwer klucza licencji, rozwiązanie jest opisane tutaj: