Błąd JPK

Problem z wysyłką JPKMasz problem z wysyłką JPK? Przyczyną jest niezapowiedziana zmiana certyfikatu obsługującego bramkę JPK!!

W dniu ‎22 ‎sierpnia ‎2019 09:34:47 Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat klucza publicznego odpowiedzialnego za szyfrowanie plików JPK!!

Poniżej strona z komunikatem:

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/zmiana-certyfikatu-klucza-publicznego-do-srodowiska-produkcyjnego-jpk/

Zmiana ta wpływa na możliwość wysyłania plików JPK z programów księgowych i handlowych!! W aplikacjach , które wysyłają pliki JPK należy dokonać aktualizacji certyfikatu klucza publicznego, w innym przypadku mamy Błąd JPK!!!

Jak wiemy duża ilość firm wysyła właśnie w dniu dzisiejszym (26.08.2019) pliki JPK_VAT , niestety nie wzięto tego pod uwagę w chwili zmiany certyfikatu po stronie Ministerstwa Finansów narażając podatników na niedogodności.

Aktualizacji programów księgowych i handlowych muszą dokonać ich producenci. Zapewne zrobią to przez udostępnienie kolejnej wersji programu lub „łatki” do pobrania. Użytkownikom pozostaje więc czekanie na zmiany w ich oprogramowaniu lub udostępnieniu poprawek.

Jeżeli jesteś użytkownikiem COMARCH ERP OPTIMA , musisz pobrać najnowszą wersję oprogramowania aby uniknąć błędów JPK:

Aktualizacja COMARCH OPTIMA pliki JPK



Aktualne informacje o błędach JPK , aktualizacjach oprogramowania będą umieszczane na naszej stronie (polub stronę i bądź na bieżąco):

Aby zweryfikować, czy mamy aktualną wersję, wystarczy zerknąć w lewy górny róg okna PLIKI JPK, aktualna wersja to 2019.6.1.1895:

  • Aby poprawnie wysłać plik JPK z COMARCH OPTIMA, należy wygenerować go ponownie, jako kolejny plik JPK. Wysłany wcześniej plik JPK z błędnym certyfikatem jest traktowany przez Ministerstwo Finansów jako niedostarczony!!

Musisz więc posiadać najaktualniejszą wersję COMARCH OPTIMA 2019.6 , jest ona do pobrania tutaj: https://www.systemyit.pl/category/comarch-optima/aktualna-wersja-optima/

Ognik , aktualizacja błędu JPK

Również użytkownicy oprogramowania Ognik mogą pobrać aktualizację dotyczącą błędów JPK tutaj (BRAWO OGNIK):

Pobierz plik z linku poniżej – archiwum zip:
https://ognik.com.pl/pliki/20190823-nowy-certyfikat-bramki-jpk_najpierw_rozpakuj.zip

Plik archiwum należy pobrać, rozpakować i zawartość archiwum wgrać do katalogu programu OGNIK PREMIUM – zastępując istniejący tam certyfikat.
W przypadki instalacji sieciowych należy go wgrać na każdym stanowisku.
W przypadku wersji E – używanej w wielu katalogach – należy ten plik wgrać do katalogu każdej kopii programu.

Więcej informacji na :

https://ognik.com.pl

Postaramy się również informować o aktualizacji pozostałych , popularnych systemach księgowych i ERP w Polsce.

Klucz publiczny można pobrać ze strony:  https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/pliki-do-pobrania/ z nazwą „Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) – od 23.08.2019 r.”.

Uwaga, tylko COMARCH ERP OPTIMA  na gwarancji będzie mogło pobrać aktualizację JPK i uniknąć błędów przy wysyłce i pobieraniu UPO.

Jeżeli nie posiadasz gwarancji COMARCH ERP OPTIMA, skontaktuj się z nami, pomożemy Ci w jej zakupie.
Potrzebujesz pomocy informatycznej? Dobrze trafiłeś!! Możemy pomóc Ci zdalnie nawet w ciągu 20 sekund!! Kliknij i sprawdź!!

UWAGA!! Strona ta będzie uaktualniana na bieżąco , jak tylko pojawi się aktualizacja COMARCH ERP OPTIMA poniżej pojawi się opis procesu aktualizacji i usunięcia Błędu JPK.

Kolejny komunikat Ministerstwa Finansów dotyczący błędu JPK:

Problemy z wysyłką JPK – utrzymujący się status 120″

https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/problemy-z-wysylka-jpk-utrzymujacy-sie-status-120/

W przypadku stwierdzenia po 3 godzinach braku Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) … należy zaktualizować certyfikat klucza publicznego!!
Pozostałe komunikaty :

Błąd JPK - zmiany klucza , komunikaty problem z wysyłką JPK