Błąd JPK
Masz problem z wysyłką JPK? Przyczyną jest niezapowiedziana zmiana certyfikatu obsługującego bramkę JPK!!
W dniu 22 sierpnia 2019 09:34:47 Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat klucza publicznego odpowiedzialnego za szyfrowanie plików JPK!!
Poniżej strona z komunikatem:
Zmiana ta wpływa na możliwość wysyłania plików JPK z programów księgowych i handlowych!! W aplikacjach , które wysyłają pliki JPK należy dokonać aktualizacji certyfikatu klucza publicznego, w innym przypadku mamy Błąd JPK!!!
Jak wiemy duża ilość firm wysyła właśnie w dniu dzisiejszym (26.08.2019) pliki JPK_VAT , niestety nie wzięto tego pod uwagę w chwili zmiany certyfikatu po stronie Ministerstwa Finansów narażając podatników na niedogodności.
Aktualizacji programów księgowych i handlowych muszą dokonać ich producenci. Zapewne zrobią to przez udostępnienie kolejnej wersji programu lub „łatki” do pobrania. Użytkownikom pozostaje więc czekanie na zmiany w ich oprogramowaniu lub udostępnieniu poprawek.
Jeżeli jesteś użytkownikiem COMARCH ERP OPTIMA , musisz pobrać najnowszą wersję oprogramowania aby uniknąć błędów JPK:
Aktualne informacje o błędach JPK , aktualizacjach oprogramowania będą umieszczane na naszej stronie (polub stronę i bądź na bieżąco):
Aby zweryfikować, czy mamy aktualną wersję, wystarczy zerknąć w lewy górny róg okna PLIKI JPK, aktualna wersja to 2019.6.1.1895:
- Aby poprawnie wysłać plik JPK z COMARCH OPTIMA, należy wygenerować go ponownie, jako kolejny plik JPK. Wysłany wcześniej plik JPK z błędnym certyfikatem jest traktowany przez Ministerstwo Finansów jako niedostarczony!!
Musisz więc posiadać najaktualniejszą wersję COMARCH OPTIMA 2019.6 , jest ona do pobrania tutaj: https://www.systemyit.pl/category/comarch-optima/aktualna-wersja-optima/
Również użytkownicy oprogramowania Ognik mogą pobrać aktualizację dotyczącą błędów JPK tutaj (BRAWO OGNIK):
Pobierz plik z linku poniżej – archiwum zip:
https://ognik.com.pl/pliki/20190823-nowy-certyfikat-bramki-jpk_najpierw_rozpakuj.zip
Plik archiwum należy pobrać, rozpakować i zawartość archiwum wgrać do katalogu programu OGNIK PREMIUM – zastępując istniejący tam certyfikat.
W przypadki instalacji sieciowych należy go wgrać na każdym stanowisku.
W przypadku wersji E – używanej w wielu katalogach – należy ten plik wgrać do katalogu każdej kopii programu.
Więcej informacji na :
Postaramy się również informować o aktualizacji pozostałych , popularnych systemach księgowych i ERP w Polsce.
Klucz publiczny można pobrać ze strony: https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/pliki-do-pobrania/ z nazwą „Certyfikat klucza publicznego (certyfikat produkcyjny) – od 23.08.2019 r.”.
Uwaga, tylko COMARCH ERP OPTIMA na gwarancji będzie mogło pobrać aktualizację JPK i uniknąć błędów przy wysyłce i pobieraniu UPO.
Jeżeli nie posiadasz gwarancji COMARCH ERP OPTIMA, skontaktuj się z nami, pomożemy Ci w jej zakupie.
Potrzebujesz pomocy informatycznej? Dobrze trafiłeś!! Możemy pomóc Ci zdalnie nawet w ciągu 20 sekund!! Kliknij i sprawdź!!
UWAGA!! Strona ta będzie uaktualniana na bieżąco , jak tylko pojawi się aktualizacja COMARCH ERP OPTIMA poniżej pojawi się opis procesu aktualizacji i usunięcia Błędu JPK.
Kolejny komunikat Ministerstwa Finansów dotyczący błędu JPK:
”
Problemy z wysyłką JPK – utrzymujący się status 120″
https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/problemy-z-wysylka-jpk-utrzymujacy-sie-status-120/
W przypadku stwierdzenia po 3 godzinach braku Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) … należy zaktualizować certyfikat klucza publicznego!!
Pozostałe komunikaty :