Zanim otworzysz biznes może warto zbadać rynek? Dowiedz się jak to zrobić za pomocą Internetu.
Jak zapewne wiesz, wyszukiwarka Google jest używana przez znaczącą większość użytkowników sieci. Zadaniem wyszukiwarki jest nie tylko zwracanie wiarygodnych wyników wyszukiwania, ale również gromadzenia przez Google informacji o wyszukiwanych słowach, zwrotach.
Można by zapytać po co to robi? Odpowiedź jest prosta – aby więcej zarabiać na reklamach.
Zgromadzone dane dotyczące wyszukiwań są następnie używane przez Google np. do szacowania ilości kliknięć w płatne reklamy ADWORDS , trendów zainteresowań internautów.
W jaki sposób możemy wykorzystać zgromadzone dane przez Google na nasze potrzeby?
Jedno z narzędzi to Google Trends : https://trends.google.pl/trends/
Dzięki niemu możemy określić i porównać trendy zainteresowań danymi frazami wyszukiwań.
Załóżmy , że zastanawiamy się nad otworzeniem sklepu komputerowego , serwisu komputerowego lub zacząć oferować program do firmy – jak zbadać zainteresowanie?
Wpisujemy pierwsze hasło a następnie do wyników dodajemy porównanie:
Następnie dodajemy do porównania hasło program do firmy ,
Wykres ukazuje nam zainteresowanie w ujęciu czasowym danymi hasłami w internecie.
Wyniki możemy ograniczyć czasowo, dodawać kolejne wyszukiwane hasła , by określić zainteresowanie daną tematyką.
Do czego można dodatkowo użyć Google trends?
Jeżeli posiadasz już swoją stronę internetową lub sklep internetowy to analizując trendy z ostatnich godzin w danej dziedzinie możemy dopasować swoją ofertę lub artykuł to aktualnie obowiązującego trendu np. w dziedzinie nauka i technika:
Dzięki takim informacjom , wiesz jakich informacji lub produktów poszukują w danym momencie użytkownicy GOOGLE.